Obchodní podmínky

Obchodní podmínky


pro nákup zboží prostřednictvím e-shopu dostupného na internetové adrese (URL):
https://www.odjanky.cz/, stanovené dle ustanovení § 1751 odst. 1 a násl. zákona č. 89/2012 Sb.,
občanského zákoníku, v platném znění.
Prodávající:
Od Janky, s.r.o.
se sídlem č.p. 288, Osek nad Bečvou, PSČ 751 22
IČO: 07910576
DIČ: CZ07910576
společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě, sp. zn. C 77684
e-mail: odjanky@odjanky.cz
telefonní číslo: +420 602 695 521
(dále také jen „prodávající”)

I. Úvodní ustanovení

1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby,
    která uzavírá kupní smlouvu jako spotřebitel (dále jen jako „zákazník“) prostřednictvím
    webových stránek dostupných na internetové adrese (URL): odjanky.cz a dalších internetových
    služeb prodávajícího.
2. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy sjednané na dálku
    (distančním způsobem) při nákupu zboží v e-shopu; princip uzavření kupní smlouvy je popsán
    níže. Odchylná ujednání v kupní smlouvě (tedy ve zvláštní objednávce či jiné sepsané kupní
    smlouvě) mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
3. Webové stránky (e-shop) prodávajícího či jeho další on-line prezentace obsahují zejména seznam a
    popis nabízeného zboží a uvedení jeho cen, jakož i další okolnosti a informace o prodávajícím a jeho
    podnikatelské činnosti a obchodní nabídce.
4. Pro účely těchto obchodních podmínek se má za to, že zákazník je obvykle v postavení spotřebitele
    a na vztah s prodávajícím se uplatní ujednání z.č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Nicméně pokud
    uvede zákazník v objednávce své IČO a fakturační údaje, a tedy zamýšlí zboží použít v rámci své
    podnikatelské činnosti, nebude na něj pohlíženo v rámci smluvního vztahu jako na spotřebitele a jeho
    smluvní vztah s poskytovatelem bude posuzován jako smluvní vztah dvou podnikajících osob;
    v takovém případě se na vztah prodávajícího a zákazníka – poskytovatele užijí ujednání o kupní
    smlouvě dle občanského zákoníku a ujednání o vztazích se spotřebitelem jsou vyloučena.

II. Uzavření kupní smlouvy
1. Smluvní vztah (uzavření kupní smlouvy) mezi prodávajícím a jeho zákazníky vzniká potvrzením
    objednávky učiněné v e-shopu prodávajícího (kdy k potvrzení objednávky dochází e-mailem).

2. Pro objednání zboží zákazník provede příslušnou volbu obvykle na stránkách e-shopu, kde je
    uvedeno zboží, jeho popis a důležité vlastnosti, jakož i cena a další údaje uváděné prodávajícím, jakož
    i fotografické či jiné grafické vyobrazení zboží apod.
3. Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce a distančním způsobem.
4. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy hradí zákazník.
    Prodávající upozorňuje zákazníky, že tyto náklady se neliší od základní sazby, kterou běžně hradí
    zákazník za přístup k internetu; žádné další náklady za uzavření smlouvy na dálku nejsou prodávajícím
    zákazníkovi účtovány.
5. V objednávce jsou obsaženy zejména tyto informace, které je pro její úspěšnou realizaci třeba zákazníkem vyplnit:
a) Informace o nakupovaném zboží (které je zákazníkem označeno tlačítkem „Přidat do košíku“ či obdobně);
b) Informace o ceně, ceně za dopravu, způsobu platby celkové ceny a požadovaný způsob doručení zboží;
c) Jmenné a kontaktní údaje zákazníka pro zajištění komunikace, fakturace a doručení zboží.
6. Objednávka je závazně vytvořena po stisknutí tlačítka „Dokončit objednávku zavazující k platbě“ s důsledky
    povinnosti uhradit kupní cenu za objednané zboží.
7. Prodávající potvrdí objednávku po jejím doručení e-mailovou zprávou na e-mailovou adresu zadanou
    v objednávce. Součástí potvrzení objednávky je její shrnutí; k objednávce prodávající přiloží aktuální
    text obchodních podmínek závazných pro danou kupní smlouvu, která je uzavřena potvrzením objednávky.
8. Prodávající si vyhrazuje možnost nepotvrdit objednávku, zejména z důvodů nedostupnosti zboží,
    objednání většího počtu zboží, než má prodávající k dispozici a podobně. O této skutečnosti bude
    prodávající kupujícího bezodkladně informovat a pokud to bude možné, sjedná s ním náhradní řešení
    dle domluvy se zákazníkem.
9. V případě, že nastane shora uvedený důvod, pro který nemůže prodávající objednávku potvrdit,
    může zákazníka kontaktovat s nabídku na uzavření kupní smlouvy v pozměněné podobě oproti
    objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy zákazník tuto novou nabídku potvrdí.
10. Prodávající si vyhrazuje právo že v případě, že v rámci e-shopu nebo v objednávce bude uvedena
    zjevně chybná cena, není povinen zákazníkovi zboží dodat, a to ani v případě, že již obdržel potvrzení
    objednávky. V takovém případě bude prodávající zákazníka bezodkladně kontaktovat a zašle mu
    nabídku na uzavření nové smlouvy v pozměněné podobě oproti objednávce se správnou cenou zboží.
    Nová smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy zákazník tuto novou nabídku potvrdí.
11. V okamžiku uzavření smlouvy vzniká zákazníkovi závazek k zaplacení celkové ceny.
12. Prodávající umožňuje zákazníkovi v rámci jeho e-shopu zřídit uživatelský účet (registrace
    zákazníka). V takovém případě může učinit objednávku zákazník prostřednictvím tohoto svého účtu.
    Způsob tvorby objednávky a princip uzavření kupní smlouvy je však totožný, jak je popsáno shora.
13. Prodávající není povinen přijmout objednávku a uzavřít smlouvu se zákazníkem. Tato výhrada se
    sjednává pro osoby, které podstatným způsobem porušily práva či oprávněné zájmy prodávajícího, jemu
    spřízněných osob či tyto obchodní podmínky (jedná se zejména o osoby, které činí opakovaně
    objednávky bez jejich úhrady, nepřebírají zboží doručované na dobírku a podobné jednání způsobující
    prodávajícímu škodu).

III. Uživatelský účet
1. Prodávající umožňuje zákazníkovi vytvořit si v e-shopu uživatelský účet (registrace zákazníka), který
    umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného zboží a uzavřených smluv.
2. Zákazník je povinen pro registraci uživatelského účtu uvést správně a pravdivě své zadávané jmenné
    a kontaktní údaje a tyto udržovat aktualizované.
3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Zákazník je povinen
    zachovat mlčenlivost o přístupových údajů ke svému uživatelskému účtu. Za jejich zneužití nenese
    prodávající odpovědnost.
4. Prodávající si vyhrazuje právo zrušit uživatelský účet zákazníka, zejména v případě, kdy jej více než
    dva roky nevyužije nebo v případě, kdy porušil povinnosti dle kupní smlouvy či těchto obchodních
    podmínek.
5. Prodávající není povinen zajistit nepřetržitou dostupnost uživatelského účtu.

IV. Cenové a platební podmínky
1. Pro účely těchto obchodních podmínek je jako „cena“ označována finanční částka, kterou zákazník
    hradí za zboží. Cena je vždy uvedena v e-shopu u zboží, v rámci objednávky a také v rámci jejího
    potvrzení (v kupní smlouvě).
2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou zákazník hradí za doručení zboží. V ceně za dopravu je
    také zahrnuta cena za zabalení zboží a případně za dobírku či jinak zpoplatněné dodání zboží. Cena za
    dopravu je uvedena v rámci objednávky a také v rámci jejího potvrzení (v kupní smlouvě).
3. Celková cena je součet ceny a ceny za dopravu. Celková cena je uvedena ve shrnutí objednávky a
    také v rámci jejího potvrzení (v kupní smlouvě). Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých
    poplatků stanovených zákonem.
4. DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů.
5. Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na celkovou cenu;
6. Úhradu celkové ceny je možné provést následujícím způsobem:
    a) Bankovním převodem. Informace pro provedení platby prodávající zašle zákazníkovi v rámci
    potvrzení objednávky. V případě platby bankovním převodem je celková cena splatná do 3 pracovních dnů;
b) Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes důvěryhodné poskytovatele řešení platebních
    metod na internetu prostřednictvím zabezpečených plateb. V takovém případě se platba řídí
    podmínkami poskytovatele této platební brány. V případě platby kartou online je celková cena splatná do 1 dne;
c) Dobírkou. V případě platby dobírkou dojde k platbě při doručení zboží oproti předání zboží.
    V případě platby dobírkou je celková cena splatná při převzetí zboží. V případě nepřevzetí zboží
    z jakéhokoliv důvodu zákazníkem při platbě na dobírku vzniká prodávajícímu nárok na úhradu ceny za
    dopravu a vzniklou škodu. Prodávající si vyhrazuje právo platbu na dobírku zpoplatnit.
7. Prodávající vystaví faktura v elektronické podobě po uhrazení celkové ceny a zašle ji na e-mailovou
    adresu zákazníka. Faktura je také fyzicky přiložena ke zboží a dostupná v uživatelském účtu, pokud si
    jej zákazník zřídil.
8. V případě platby bankovním převodem je celková cena zaplacena připsáním na účet prodávajícího,
    v ostatních případech je zaplacena v okamžiku provedení platby.

V. Výhrada vlastnictví
1. Vlastnické právo ke zboží přechází na zákazníka až po úplné úhradě celkové ceny za zboží a jeho
    faktickém převzetí.

VI. Doručení zboží, přechod nebezpečí škody na věci
1. Zboží bude zákazníkovi doručeno způsobem dle jeho volby, přičemž možnosti doručení jsou uvedeny
    v objednávkovém formuláři.
2.Prodávající stanovil tyto možnosti doručení zboží:
    a) Osobní odběr na výdejních místech dopravců
    b) Doručení prostřednictvím dopravců na adresu zákazníka
    Konkrétní nabídka dopravců je vždy uvedena v rámci objednávkového formuláře, tak, aby s ní byl
    zákazník seznámen dříve, než vyplní své osobní údaje, a to včetně ceny jednotlivých druhů doručení zboží.
3. Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky. Prodávající neumožňuje doručení zboží do zahraničí.
4. Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby.
    Předpokládaná doba doručení bude prodávajícím zákazníkovi sdělena v potvrzení objednávky. Doba
    uvedená na e-shopu je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání.
5. Při převzetí zboží od dopravce je povinnost zákazníka prohlédnout si a zkontrolovat neporušenost
    obalu zboží. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do
    zásilky, není povinností zákazníka zboží od dopravce převzít. V případě mechanického poškození
    obalu, je zákazník povinen zboží otevřít a zkontrolovat jeho stav za přítomnosti dopravce. V případě
    zjištění poškozeného zboží je pak zákazník povinen vyhotovit záznam a nechat si ho potvrdit
    dopravcem. Dále je zákazník v takovém případě povinen o této skutečnosti
    vyrozumět prodávajícího. Podepsáním přepravního listu přepravci zákazník souhlasí s převzetím zboží
    a potvrzuje, že dorazilo mechanicky nepoškozené. Pozdější reklamace této skutečnosti nebudou uznány.
6. V případě, kdy zákazník nepřevezme zboží s výjimkou případu shora uvedeného v bodě VI. 5,
    považuje se tato skutečnost za podstatné porušení kupní smlouvy. Nejedná se o jednání, které by bylo
    možné vykládat jako odstoupení od kupní smlouvy způsobem dle občanského zákoníku a dle těchto
    obchodních podmínek. V takovém případě je však jako důsledek jednání zákazníka oprávněn od kupní
    smlouvy odstoupit prodávající z důvodu podstatného porušení smlouvy zákazníkem. Odstoupení je
    účinné v den jeho doručení zákazníkovi. Odstoupení od smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení ceny
    za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud prodávajícímu vznikla.
7. Pokud je z důvodů vzniklých na straně prodávajícího zboží doručováno opakovaně (zejména při
    nepřevzetí zboží zaslaného na dobírku) nebo jiným způsobem, než bylo ve smlouvě dohodnuto, je
    povinností nahradit prodávajícímu náklady s tímto opakovaným doručením spojené, jakož i vzniklou
    škodu z titulu zbytečně hrazené ceny za doruční. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů zašle
    prodávající na e-mailovou adresu zákazníka a jsou splatné ve lhůtě 7 dnů od odeslání e-mailu.
8. Nebezpečí škody na zboží přechází na zákazníka v okamžiku jeho převzetí. V případě, kdy zboží
    zákazník nepřevezme, s výjimkou případů dle čl. VI.5 těchto podmínek, nebezpečí škody na zboží na
    zákazníka přechází v okamžiku, kdy měl možnost zboží převzít, ale z důvodů na jeho straně k převzetí
    nedošlo. Přechod nebezpečí škody na zboží pro účely tohoto ujednání znamená, že od tohoto okamžiku
    nese veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením zboží zákazník.
9. V případě, že zboží nebylo v e-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba
    dostupnosti, bude prodávající informovat v případě:
    a) mimořádného výpadku výroby zboží, přičemž zákazníkovi vždy sdělí novou očekávanou dobu
    dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné zboží vůbec dodat;
    b) prodlení s dodáním zboží od dodavatele, přičemž vždy zákazníkovi sdělí novou očekávanou dobu dodání.
10. V případě, že prodávající nebude schopen zboží zákazníkovi dodat ani do 30 dnů od uplynutí doby
    doručení zboží uvedené v potvrzení objednávky, je zákazník i prodávající oprávněn od kupní smlouvy
    odstoupit. V případě, že již zákazník uhradil cenu zboží, prodávající mu ji bezodkladně vrátí. V případě
    odstoupení od smlouvy dle tohoto odstavce nevzniká žádné ze smluvních stran nárok na náhradu újmy.

VII. Práva z vadného plnění
1. Prodávající zaručuje, že v době přechodu nebezpečí škody na zboží na zákazníka je zboží bez vad, zejména pak, že:
    a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě,
    interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
    b) je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil a je vhodná pro účely,
    které byly u popisu zboží uvedeny nebo pro účely, které jsou pro zboží tohoto typu obvyklé,
    c) je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci,
    d) má vlastnosti, které byly uvedeny u popisu zboží, případně takové, které lze s ohledem na
    povahu zboží očekávat, případně takové, které byly mezi prodávajícím a zákazníkem dohodnuty;
    e) odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku, pakliže byla jakost nebo provedení stanovena
    podle vzorku;
    f) je v odpovídajícím množství a hmotnosti;
    g) splňuje požadavky na něj kladené právními předpisy;
    h) není zatíženo právy třetích stran.
2. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními
    předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku
    a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
3. V případě, že bude mít zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle
    čl. VII.1, je zákazník oprávněn uplatnit práva z vadného plnění (tedy zboží reklamovat), a to zejména
    zasláním e-mailu či dopisu na sídlo prodávajícího uvedené na webových stránkách či osobně
    v provozovně prodávajícího, případně telefonicky (číslo je uvedeno v kontaktech na www.odjanky.cz),

    pokud prodávající takovou provozovnu zřídil, případně i ve svém sídle.

    V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací.
4. Zákazník je povinen vadu vytknout bezodkladně, a zboží prodávajícímu předá, případně s ním naloží
    dle pokynů prodávajícího, tak, aby vada mohla být řádně přezkoumána. Při uplatnění práva z vadného
    plnění zákazník zvolí, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůže následně bez souhlasu
    prodávajícího (s přihlédnutím k případným zákonným výjimkám) změnit. V případě, že si zákazník
    nezvolí řešení vady, má práva uvedená v čl. VII.5 níže i v situacích, kdy vadné plnění bylo podstatným
    porušením Smlouvy. Prodávající výslovně informuje zákazníka, že zákon stanovuje, že v případě,
    zvolí-li dodání nové věci, avšak jedná se o vadu jednoduše odstranitelnou, je prodávající oprávněn věc
    namísto výměny za novou opravit. Prodávající dále výslovně informuje zákazníka, že soud právo z
    vady přizná i v případě, že nebyla vytknuta bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl kupující při
    dostatečné péči zjistit.
5. Je-li vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, má zákazník následující práva:
    a) na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části zboží;
    b) na odstranění vady opravou zboží;
    c) na přiměřenou slevu z ceny;
    d) na odstoupení od kupní smlouvy.
6. V případě, že zákazník zvolí vyřešení dle bodů a) nebo b) a prodávající vadu takto neodstraní
    v přiměřené lhůtě, kterou uvedl, nebo sdělí zákazníkovi, že tímto způsobem vadu neodstraní vůbec, má
    zákazník práva dle bodů c) a d) čl. VII. 5, i když je v rámci reklamace původně nepožadoval. Zároveň
    pokud zákazník zvolí odstranění vady opravou zboží a prodávající v průběhu reklamačního řízení zjistí,
    že se jedná o vadu neopravitelnou, oznámí tuto skutečnost zákazníkovi, který má právo zvolit si jiný
    způsob odstranění vady.
7. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením kupní smlouvy, má zákazník následující práva:
    a) na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části zboží;
    b) na odstranění vady opravou zboží;
    c) na přiměřenou slevu z ceny.
8. Pokud však prodávající vadu neodstraní včas nebo odmítneme vadu odstranit, vzniká zákazníkovi
    právo od kupní smlouvy odstoupit. Dále je zákazník oprávněn od kupní smlouvy odstoupit také
    v případě, kdy nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vad po opravě zboží nebo při větším
    počtu vad zboží.
9. V případě podstatného i nepodstatného porušení nemůže zákazník odstoupit od smlouvy, ani
    požadovat dodání nové věci, pokud nemůže vrátit zboží ve stavu, v jakém ho obdržel. To ale neplatí
    v následujících případech:
    a) došlo-li ke změně stavu zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady;
    b) bylo-li zboží použito ještě před objevením vady;
    c) nebyla-li nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu způsobena jednáním nebo opomenutím
    zákazníka;
    d) došlo-li na straně zákazníka před objevením vady k prodeji, spotřebování nebo pozměnění zboží při
    obvyklém použití; pokud k tomu však došlo jen částečně, je povinností zákazníka vrátit tu část zboží,
    kterou vrátit lze a v takovém případě nebude zákazníkovi vrácena část ceny odpovídající jeho prospěchu
    z užití části zboží.
10. Do 3 pracovních dnů od obdržení reklamace prodávající na e-mailovou adresu zákazníka potvrdí,
    že reklamaci obdržel, kdy ji obdržel a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. V případě
    osobního uplatnění reklamace prodávající vydá zákazníkovi písemné potvrzení o jejím přijetí, ve
    kterém uvede datum, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení
    reklamace zákazník požaduje a kontaktní údaje zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení
    reklamace.
11. Reklamaci vyřídí prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení.
    Lhůta může být po vzájemné dohodě (nikoliv jednostranně) prodloužena, v takovém případě však
    prodávající 30. den od obdržení reklamace vyrozumí zákazníka e-mailem o průběhu reklamačního
    řízení. Pokud lhůta pro vyřízení reklamace marně uplyne, je zákazník oprávněn odstoupit od Smlouvy.
12. O vyřízení reklamace prodávající bude zákazníka informovat e-mailem. Pokud je reklamace
    oprávněná, náleží zákazníkovi také náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady je zákazník
    povinen prokázat, např. účtenkami či potvrzením o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění
    vady dodáním nového zboží, je povinností zákazníka původní Zboží vrátit, náklady na toto vrácení však
    nese prodávající.
13. V případě, že nejde o spotřebitele, ale o podnikatele, je zákazník povinen oznámit a vytknout vadu
    bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohl zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí zboží.
14. V případě, že je zákazník v postavení spotřebitele, má právo uplatit práva z vadného plnění u vady,
    která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí zboží. V období 12. – 24. měsíc od
    převzetí zboží důkazní břemeno spočívající v tom, zda se jednalo o vadu zboží vyskytující se od
    počátku, nese zákazník. Při koupi použité věci mohou strany zkrátit tuto dobu pro uplatnění vad až na
    jeden rok.
15. Ustanovení ohledně práva z vad se nepoužijí v případě:
    a) zboží, které je prodávané za nižší cenu, na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
    b) opotřebení zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním;
    c) použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo v okamžiku
    převzetí.
16. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci není opotřebení
    věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího
    předchozího používání

VIII. Odstoupení od smlouvy
1. K odstoupení od smlouvy může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně
    v dalších ustanoveních těchto podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena, či
    z důvodů výslovně stanovených občanským zákoníkem.
2. V případě, že je zákazník v postavení spotřebitele, má v souladu s ustanovením §1829 občanského
    zákoníku právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem bez udání důvodu ve lhůtě
    14 dnů ode dne doručení zboží. V případě, že je předmětem smlouvy dodání několika druhů zboží nebo
    dodání několika částí zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání posledního druhu či části zboží, a
    v případě, že byla uzavřena smlouva na opakovanou a pravidelnou dodávku zboží, začíná běžet dnem
    dodání první dodávky.
3. Od smlouvy může zákazník odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním emailu nebo dopisu na adresy uvedené u identifikačních údajů prodávajícího).
4. Zákazník jako spotřebitel však nemůže od smlouvy odstoupit v zákonem stanovených případech,
    zejména u následujícího:
    a) Zboží upravené podle přání zákazníka nebo pro jeho osobu;
    b) Zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným;
    c) Zboží v uzavřeném obalu, které bylo z obalu vyňato a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
5. Lhůta k odstoupení dle čl. VIII.2 těchto podmínek se považuje za zachovanou, pokud v jejím průběhu
    odešle zákazník prodávajícímu oznámení, že od smlouvy odstupuje.
6. V případě odstoupení od smlouvy prodávající vrátí zákazníkovi cenu nejpozději do 14 dnů ode dne
    účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený u odstoupení od
    smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než dojde k vrácení zboží či prokázání, že došlo k jeho
    zaslání zpět prodávajícímu. Zboží je zákazník povinen zaslat prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení a
    nese náklady spojené s navrácením zboží. Prodávající vrátí zákazníkovi cenu zboží včetně ceny za
    dopravu, s tím, že je prodávající povinen vrátit cenu odpovídající nejnižší ceně z volby možností
    dopravy zboží v době, kdy zákazník zboží objednal (možnost odběru zdarma se nezohledňuje).
7. Zboží je nutné vrátit čisté, nepoškozené a včetně originálního obalu. Zákazník odpovídá za škodu v
    případech, kdy bude zboží poškozeno v důsledku jeho nakládání s ním jinak, než je nutné s ním nakládat
    s ohledem na jeho povahu a vlastnosti, jakož i za jeho nadměrné opotřebení nad rámec běžného
    vyzkoušení zboží. Způsobenou škodu v takovém případě prodávající vyúčtuje poté, co bude zboží
    vráceno a splatnost vyúčtované částky je 14 dní. Prodávající je oprávněn pohledávku z titulu takovýchto
    nákladů či způsobené škody započíst s pohledávkou zákazníka na vrácení ceny.
8. Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy kdykoliv před tím, než dodáme zboží zákazníkovi,
    pokud existují objektivní důvody, proč není možné zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob
    nebo důvody spočívající v povaze zboží). Dále je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit, pokud je
    zjevné, že zákazník uvedl v objednávce nebo při registraci do uživatelského účtu záměrně nesprávné
    informace.
9. Prodávající je oprávněn, v případě, že zákazník nakupuje zboží v rámci své podnikatelské činnosti,
    tedy jako podnikatel, od smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.

IX. Řešení sporů se spotřebiteli
1. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy uvedené
    v hlavičce těchto obchodních podmínek či na webu prodávajícího. Informaci o vyřízení stížnosti zašle
    prodávající na e-mailovou adresu zákazníka.
2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce,
    internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové
    adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a
    zákazníkem, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky. Dále je
    možné využít Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, internetová
    adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz, které je kontaktním místem podle Nařízení Evropského
    parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a
    o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů
    on-line).

X. Závěrečná ustanovení
1. Prodávající není ve vztahu k zákazníkům vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení §
    1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
2. Prodávající je vykonavatelem autorských práv k webovým stránkám, zejména k jejich obsahu, včetně
    rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků. Je zakázáno
    kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez písemného souhlasu
    prodávajícího.
3. Zákazník nesmí při využívání webových stránek a e-shopu prodávajícího používat postupy, které by
    mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo
    třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další
    součásti tvořící webové stránky a e-shop a užívat je takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho
    určením či účelem.
4. Kupní smlouvu je možné měnit pouze na základě písemné dohody (dodatků) sjednaných mezi
    prodávajícím a zákazníkem.
5. Prodávající je oprávněn změnit a doplnit tyto obchodní podmínky, tato změna se však nedotkne již
    uzavřených smluv, ale pouze smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. O změně bude
    zákazník informován e-mailem v případě, že má vytvořený uživatelský účet, jinak změna obchodních
    podmínek nabývá účinnosti jejím vyvěšením (či vyvěšením nového úplného znění obchodních
    podmínek) na webových stránkách prodávajícího.
6. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní
    poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nenese prodávající odpovědnost za škodu způsobenou
    v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10
    dnů, jsou obě smluvní strany oprávněny od smlouvy z takového důvodu odstoupit.
7. Prodávající v rámci své internetové prezentace používá recenze skutečných zákazníků, které od
    těchto zákazníků získal na základě dotazníku po zakoupení zboží. Pro získání recenze oslovuje prodávající vždy konkrétní (platící) zákazníky.

    Recenze nejsou upravovány, pouze si prodávající vyhrazuje právo je z redakčních důvodů zkrátit nebo upravit
    gramatické nebo stylistické chyby. Pokud prodávající v rámci své internetové prezentace používá
    recenze získané i z jiných zdrojů (zejména z portálů typu Heuréka, Seznam Zboží a podobně), zavazuje
    se vždy takovouto skutečnost na své stránky k těmto recenzím uvést, s tím, že takovéto recenze
    prodávající neověřuje.
8. Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od
    Smlouvy, nicméně zákazník je oprávněn tyto úkony provést i jinou formou, použití formulářů není pro
    zákazníky závazné.
9. Smlouva včetně podmínek je archivována v elektronické podobě u prodávajícího, není však volně a
    běžně přístupná a podléhá zásadám ochrany osobních údajů.

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti 15.3. 2025.

Od Janky, s.r.o.

 

Formulář pro odstoupení od smlouvy je ke stažení zde.

Formulář pro reklamaci je ke stažení zde.